خانه / مطالب آموزشی / برای کمک به بیش فعالی و حواس پرتی چه باید کرد؟ 2

برای کمک به بیش فعالی و حواس پرتی چه باید کرد؟ 2

بسیاری از افراد حواس پرت و بی قرار در آرام نشستن و کنترل خود مشکل دارند. به همین خاطر دیگران به طور مکرر به آن ها می گویند: “آرام باش”، “ساکت”. این روش ها می توانند به این افراد کمک کنند تا کمی آرام شوند:

-نفس عمیق بکشید و تا 10 بشمارید.

-در یک محیط آرام به موسیقی گوش دهید.

-ورزش کنید، ورزش هایی مثل دویدن.

-مدت استحمام خود را طولانی کنید.

علاوه بر این ها، خندیدن و لبخند زدن به آرامش شما کمک می کند. سعی کنید همواره شوخ طبع باشید.

گاهی افراد حواس پرت و بی قرار در حل کردن مسأله ها مشکل دارند. برای اینکه بتوانید مسئله ها را خوب حل کنید، نیاز به کمی “وقت” دارید تا در مورد شرایط و موقعیت و احتمال های گوناگون فکر کنید و بهترین راه حل را پیدا کنید. تمرین کردن و همچنین حرف زدن در مورد یک مسئله با یک فرد بزرگسال، می تواند مفید باشد. هرکسی ممکن است اشتباه کند مهم این است که یاد بگیرید آن خطا را دوباره تکرار نکنید.

تلفن کردن راه بسیار مفیدی است که می توانید هنگام نیاز به کمک دیگران، از آن استفاده کنید. برای بعضی از افراد حواس پرت، پیدا کردن دوست صمیمی همیشه کار ساده ای نیست. اما روش هایی وجود دارد که می تواند به شما در پیدا کردن دوست کمک کند. از پدر و مادرتان بخواهید در مورد پیدا کردن دوست به شما کمک کنند.

بچه های حواس پرت و بی قرار، کند ذهن نیستند، اما ممکن است که در انجام کارهای مدرسه مشکل داشته باشند. درست است که برای موفقیت در مدرسه، هوش مهم است اما داشتن برنامه ریزی، سازماندهی و تنظیم کارها نیز بسیار اهمیت دارد. دانش آموزان حواس پرت و بی قرار در همین موارد مشکل دارند و نیازمند کمک هستند. بنابراین ضروری است کارها را با عجله انجام ندهند و کارها را با دقت و به آرامی انجام دهند. همچنین همه کارها را به تنهایی انجام ندهند.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *