خانه / مطالب آموزشی / آنچه والدین پس از طلاق باید رعایت کنند. 1

آنچه والدین پس از طلاق باید رعایت کنند. 1

چگونگی برخورد والدین با طلاق بر نحوه ی عملکرد فرزندشان، چه در زمان حال و چه در آینده، تأثیر زیادی دارد. با کمک والدین، فرزندان نه تنها از رنج و آشفتگی غیرضروری ناشی از طلاق در امان می مانند بلکه رشد می کنند و بالنده می شوند. طلاق تنش زیادی ایجاد می کند. ما معمولا تنش را مشکل بزرگسالان می دانیم، اما فرزندان طلاق فشارهای شدیدی را احساس و تحمل می کنند.

پیش بینی واکنش فرزندان نسبت به طلاق غیرممکن است و حتی پس از مشاهده ی واکنش، همیشه نمی توان معنی واکنش را درک کرد. همه ی کودکان به ابراز عشق پدر و مادر نیاز دارند تا قدرت پذیرفتن و عزم لازم را برای ادامه بیابند. برای اینکه با افکار و احساسات فرزندانتان آشنا باشید، باید پیوسته و به شیوه ی خلاقانه با او گفت و گو و تبادل نظر کنید.

هر ارتباط موثری باید دو طرفه باشد. گفت و گو درباره ی طلاق ممکن است از صحبت درباره ی هر مشکل و مصیبتی که ممکن است برای فرزندان پیش بیاید، سخت تر باشد. والدین نخستین و موثرترین آموزگار، حامی و راهنمای فرزند هستند. اگر می خواهید که فرزندانتان طلاق را تحمل کنند باید فعالانه و پیشگیرانه بیندیشید.

اگر پدر و مادر نتوانستند در برقراری ارتباط موفق باشند، دلیل بر این نیست که در زمینه ی دیگری یعنی همکاری در پدر و مادری کردن موفق نباشند. مهم است که پدر و مادر شرایط همکاری خود را هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت در نظر بگیرند. همیشه به یاد داشته باشید که شما یک هدف روشن و باارزش دارید. هدف شما این است که فرزندانتان رشد کنند. برای رسیدن به این هدف؛ همکاری والدین لازم است. هنگامی که می خواهید برای فرزندتان تصمیم بگیرید، ابتدا فکر کنید که چه چیزی از همه بیشتر به نفع اوست.

ادامه دارد…

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *