خانه / مطالب آموزشی / چگونه با غمگین شدن بعد از طلاق کنار بیاییم؟ 2

چگونه با غمگین شدن بعد از طلاق کنار بیاییم؟ 2

یکی از راه های کنار آمدن با نشانه های غم بعد از طلاق این است که آن ها را تصدیق کنید و بپذیرید که غمی دارید. گریستن و فریاد زدن از جمله رفتارهای غیرمخرب برای اظهار غم است. سعی کنید در زمان و مکان مناسبی غم خود را ابراز کنید. به طور مثال محل کار، جای مناسبی برای این کار نیست. اگر غم خود را بروز ندهید، علائم آن ممکن است به صورت بیماری ظاهر شود؛ بیماری هایی از قبیل سردرد، دردهای مفصلی، تنگی نفس و زخم معده که هرکدام فشار زیادی بر جسم وارد می کنند. اگر در این مورد تلاش و تمرین کنید و با آن کنار بیایید، رها می شوید و از کنار گذشته عبور می کنید.

غم و اندوه مراحلی دارد که اولین مرحله و واکنش نسبت به فقدان یا از دست دادن چیزی، انکار است. فرد خشم خود را پنهان می سازد و دچار افسردگی می شود. در مرحله ی دوم به تدریج که فرد جدایی و پایان رابطه را می پذیرد، خشم او ظاهر می شود.

در مرحله ی سوم وقتی فرد با این حقیقت رو به رو می شود که روابط گذشته خاتمه یافته است، دست به معامله می زند و از طرف مقابل می خواهد که برگردد. این مرحله ی خطرناکی در امر طلاق و جدایی است چون ممکن است هر دو تصمیم بگیرند برگردند و با هم زندگی کنند اما به علل نادرست بین بد و بدتر، بد را انتخاب می کنند. در واقع از ترس تنهایی دوباره به یک زندگی ناموفق ادامه می دهند مگر اینکه عاقلانه برای جبران گذشته تلاش نمایند که شرایط تغییر کند.

در مرحله ی چهارم از غم، فرد واقعا طرف مقابل را رها می کند. در این مرحله فرد به معنای عمیق تری از زندگی می رسد. و در نهایت در مرحله ی پنجم فرد فقدان روابط عاطفی گذشته را می پذیرد.

غم و اندوه دوره ای دارد که باید طی شود. آگاهی از اینکه دیگران نیز با همین احساسات و عوارض غم رو به رو می شوند، شخص را از طبیعی بودن جریان غم مطمئن می سازد.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *