خانه / مطالب آموزشی / چگونه با غمگین شدن بعد از طلاق کنار بیاییم؟ 1

چگونه با غمگین شدن بعد از طلاق کنار بیاییم؟ 1

غمگین شدن بخش مهمی از جریان طلاق است. شما باید با غم خود کنار بیایید تا بتوانید گذشته را به دست فراموشی بسپارید. درک عقلی مراحل غم به شما کمک می کند تا از لحاظ عاطفی نیز آن را درک کنید. بعد از جدایی از جنبه های زیادی احساس فقدان می کنید که بارزترین آن ها فقدان شریک زندگی است. برنامه هایی که برای آینده داشتید، روابط عاطفی و نقشی که به عنوان همسر ایفا می کردید، فقدان هایی  است که احساس می کنید. در مورد آینده احساس فقدان می کنید؛ زیرا برنامه ها، اهداف، امور مشترک و مسکنی که خانه ی شما بود، جزیی از شما را تشکیل می داد که با جدایی از بین می روند. رنج جدایی اغلب فرد را متوجه رنج های گذشته می کند. در این حالت، رنج طلاق و غم و اندوه تشدید می شود.

بعضی از افراد مرتب درباره ی وضعیت نامساعد خود صحبت می کنند، طوری که دوستان خود را فراری می دهند و مجبور می شوند به افراد دیگری روی بیاورند. در این صورت بهتر است فرد گله از ناگواری ها را کنار بگذارد و احساس اندوه واقعی خود را ابراز کند. پس اگر متوجه شدید که دائم حرف های خود را تکرار می کنید، بدانید که به جای حرف زدن درباره ی ناراحتی ها، باید احساسات واقعی خود را بروز دهید.

غم معمولا توان روحی را تحلیل می برد و خوابیدن را مشکل می کند. در نتیجه جسم فرد دائما خسته است مگر آنکه غم و اندوه او تمام شود. دمدمی مزاج بودن نیز ناشی از غمگین بودن است. فرد غمگین در حالی که آرام است، با کمترین صحبتی، بی دلیل کنترلش را از دست می دهد و گریه می کند. علاوه بر این، فرد غمگین از عالم واقعیت دور است. بسیاری از افراد در این دوره خیالبافی می کنند. اگر فرد نداند که خیالبافی عارضه ی طبیعی غم است، احتمالا دچار ترس می شود.

ادامه دارد…

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *