خانه / مطالب آموزشی / نحوه ی ایجاد عزت نفس در فرزندان 2

نحوه ی ایجاد عزت نفس در فرزندان 2

به بچه های کم سن نشان دهید که با در نظر گرفتن احساسات آنان، دوستشان دارید و برایشان ارزش قائلید و منحصر بودنشان را قدردان باشید. راه هایی بیابید که از علایقشان پشتیبانی کنید. “دلت می خواهد یک چیزی درست کنی، بیا یک چیزی با این مکعب ها بسازیم.” به آنان فرصت دهید که یاد بگیرند می توان به اشتباهات از دیدگاه کسب تجربه نگریست و نباید از آنها ترسید.

دلگرمی مهارتی است که می توانید آن را یاد بگیرید و به کار ببرید تا به فرزندانتان کمک کنید عزت نفس کافی به دست آورند. تشویق به بچه ها کمک می کند که نگرش های مثبت و باورهایشان را با تمرکز بر نقاط قوت و داشته هایشان توسعه دهند. زمانی که بچه ها را تشویق می کنید، یعنی آنان را پذیرفته اید، حتی اگر گاهی رفتارشان را نمی پسندید.

با تشویق به جای انتظار داشتن یا در طلب کامل بودن، تلاش ها و پیشرفت ها را مدنظر قرار می دهید. وقتی والدین فرزندانشان را تشویق می کنند، آنان را مقایسه نمی کنند. مقایسه باعث می شود بچه ها باور کنند زمانی ارزشمند هستند که از دیگران بهتر باشند. در عوض، والدین می توانند به هریک از فرزندانشان کمک کنند که قدر کیفیات فردی منحصر به فرد را بدانند.

والدین در تلاش هایشان به منظور ایجاد عزت نفس فرزندان، گاهی تشویق را با تمجید اشتباه می گیرند، اما تشویق و تمجید یک چیز نیستند. تمجید نوعی جایزه است که بر مبنای رقابت و مقایسه اعطا می شود و مربوط به زمانی است که فرزند، کاری انجام داده باشد. در حالی که تشویق مربوط به تلاش و پیشرفت است. دلگرمی و تشویق از جانب پدر یا مادر به فرزند کمک می کند که خودش را قبول داشته باشد و احساس ارزشمندی کند. دلگرمی به فرزند کمک می کند که خودانگیز شود در حالی که تمجید به او می آموزد که دیگران را خشنود سازد.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *