خانه / مطالب آموزشی / چگونه همسران می توانند خشم خود را کنترل کنند؟ 2

چگونه همسران می توانند خشم خود را کنترل کنند؟ 2

امروزه یک زوج به عنوان یک سیستم در نظر گرفته می شود، در عین حال که هریک از آن ها فردیت خاص خود را دارد و با گذشته ی پیچیده خود وارد زندگی مشترک می شود و سبک های شخصیتی و تنش های خاص خود را دارد، اما بهتر است به جای تاکید بر گذشته، تاکید بر این باشد که چطور در حال حاضر می توان پذیرش را نسبت به یکدیگر، افزایش داد. در حال حاضر بر چه تجارب مثبتی می توان تاکید کرد و چه کارهایی با مشاجره های فعلی تناسب دارد که با تکیه بر آن از مشاجره های آتی جلوگیری شود. ابراز کنترل نشده ی خشم، توسط فردی که مورد خشم قرار گرفته است، تهدید کننده و مضر است و او همواره احساس خطر می کند. در کنترل خشم نیاز است که:

_عوامل و عناصر خشم را تشخیص دهید.

_عوامل مهیاساز خشم خود را بشناسید.

_شیوه های ناسالم و سالم ابراز خشم را بشناسید.

_با محروم سازی خویش از پاداشی مثبت و موقعیت های مثبت، خود را کنترل کنید.

_راهبردی فردی برای کنترل خشم خود فرآهم سازید

اگرچه ممکن است خشم شریک آینده زندگی تان را نتوانید کنترل کنید، اما می توانید پاسخ خود را به خشم او کنترل کنید. پاسخ شما، در فضای کلی که هر دو نفرتان آن را تجربه می کنید، نقش خواهد داشت. متهم سازی کلامی و پرداختن به نقاط ضعف دیگری، نشانه های اولیه ی مشاجره است. با بروز اولین نشانه ها می توان جلوی آن را گرفت.

اگر زوج ها خشم دیگری را به خود نسبت ندهند و سعی کنند مشکل فرد خشمگین را درک کنند، خشم فروکش خواهم کرد. باید توجه داشت در برخی موارد خشم و عصبانیت می تواند علامت بیماری یا نوعی الگوی رفتاری شکل گرفته شده باشد، که در این موارد، زوج ها ممکن است به تنهایی نتوانند موضوع خشم را کنترل کنند و احتیاج به مشاوره دارند.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *