خانه / مطالب آموزشی / نحوه ی برقراری ارتباط با فرزندان کوچک 2

نحوه ی برقراری ارتباط با فرزندان کوچک 2

برای آن که فرزندانتان را تشویق کنید که از احساسات خود آگاه باشند و به آن اعتماد کنند و احساساتشان را به وجهی سازنده بیان کنند، گوش کردن بازتابی توصیه می شود. در گوش دادن بازتابی، احساساتی را که فرزندتان بیان کرده است، مانند آینه منعکس می کنید. انعکاس احساسات فرزندتان در درجه ی اول به او کمک می کند که احساس کند، احساساتش درک شده است و در درجه ی دوم، به او کمک می کند که زبان احساسات را یاد بگیرد و احساساتش را روشن تر بیان کند.

برای گوش دادن بازتابی نیاز است که:

1. تماس چشمی برقرار کنید. به این صورت که وضعیت بدنتان نشان دهد که شما در حال گوش  کردن هستید. کارهای دیگرتان را کنار بگذارید و همه ی توجهتان را به او معطوف دارید.

2. احساسات را گوش کنید و شرح دهید. پس از آن که با دقت کامل گوش کردید، از خودتان بپرسید: او چه احساسی دارد؟ سپس در مورد واژه ای فکر کنید که آن احساسات را تشریح کند.

3. احساس را بیان کنید. به این صورت که واژه احساس را در یک جمله به کار ببرید؛ تو احساس خستگی میکنی، زیرا خیلی زیاد کار کرده ای.این طریق انعکاس احساسات، فرزندتان را مطمئن می سازد که شما احساساتش را شنیده اید و معنی واژه هایی را که پشت آن قرار دارد، درک می کنید. بنابراین شما آنچه می بینید یا می شنوید، مانند آینه منعکس می کنید.

زمانی که فرزندی دارای احساس عاطفی عمیق است (مثبت یا منفی) و به سادگی ابراز می دارد، گوش کردن بازتابی می تواند مفید واقع شود. زمانی که احساسات عاطفی ظاهر نمی شود، از آن جا که شما می دانید احساسات فرزندتان پنهان است، بهتر است از گوش کردن بازتابی استفاده کنید. پس از آن که به او کمک کردید احساساتش را تشخیص دهید، ممکن است بهتر بتواند در مورد کارهای دیگر تصمیم بگیرد.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *