خانه / مطالب آموزشی / با اضطراب چه کنیم؟ 2

با اضطراب چه کنیم؟ 2

اگر فهرستی از وضعیت های اضطراب زا در زندگی خودتان تهیه کنید، متوجه می شوید که تعداد زیادی از وضعیت های اضطراب زای فهرست شما به دلیل عدم آمادگی قبلی به وجود آمده اند. بسیاری از ما می توانیم احساس ترسی را که در برخورد با وضعیت ها و محیط های ناشناخته یا آدم هایی که برای اولین بار ملاقات می کنیم، به یاد آوریم. برای بسیاری از اشخاص “اجبار به سخنرانی کردن” یا “بودن با آدم های بزرگتر و با تجربه تر از خود” به وجود آورنده ی اضطراب است. با آماده کردن خود برای آنچه که اتفاق خواهد افتاد، می توان از بیشتر هیجانات مربوط به آن، جلوگیری کرد. قدم بعدی انتخاب بهترین زمان و مکان است. به طور مثال اگر در مدت زمان کار اداری بخواهید با رئیس تان صحبت کنید، تلفن های مکرر حرف شما را قطع خواهند کرد. بنابراین بهتر است او را در زمان صبحانه یا نهار ببینید. یادداشت مختصری در مورد نکاتی که می خواهید در تأیید تقاضای خود بیان کنید، آماده نمایید.

وقتی با یک مشکل بزرگ و پیچیده رو به رو می شوید، خوب است آن را به بخش های کوچک قابل انجام تقسیم کنید. در این صورت قبل از شروع کلافه نمی شوید. البته طرح ریزی از پیش همیشه ممکن نیست. بسیاری از با ارزش ترین تجربیات و اعمال متقابل ما با دیگران، بدون طراحی و فی البداهه انجام می پذیرد. آماده کردن خودتان برای پیشامدهای آینده، به شما اجازه می دهد بر آن چیزهایی که برایتان مهم است کنترل داشته باشید و نگذارید زندگی شما تحت کنترل دیگران قرار گیرد.

تمرین کردن، قدم بعد از آمادگی است. از آنجا که اضطراب، تنها حالتی ذهنی نبوده بلکه نوعی وضعیت روانی است، می توان با توجه به علائم بدنی که معمولا با نگرانی و تنش همراه است با آن رو به رو شد. برای کنترل اضطراب درک زمینه های بدنی آن بسیار مفید است.

مطلب پیشنهادی

نحوه مقابله با تنهایی و کمرویی

محققان تنهایی را دو نوع می دانند: تنهایی اجتماعی و تنهایی عاطفی. تنهایی اجتماعی ناشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *