خانه / مطالب آموزشی / چگونه درگیری های روزمره بر ما اثر می گذارند؟

چگونه درگیری های روزمره بر ما اثر می گذارند؟

درگیری های رومزه رویدادهای ناراحت کننده ی کوچکی اند و اگر به آنها جداگانه و تک تک بنگریم، گذرا و کم اهمیت جلوه خواهند کرد. اما اگر استمرار داشته باشند یا همه یک جا و با هم پدید آیند، سخت و تنش زا خواهند بود. بحران های مهم زندگی در ما آثار عمیقی باقی می گذارند و همچنین منجر به فشار روانی می شوند. اغلب ما غافلیم که چگونه این درگیری های روزانه ما را خسته و بی حال می کنند. معمول ترین درگیری های روزانه ی افراد از این قرار است: نگرانی درباره ی وزن بدن و وضع ظاهر، سلامت یکی از اعضای خانواده، گرانی، امور خانه، فشار کار زیاد، حفظ دارایی، سرمایه گذاری ها، بحث و جدل با افراد و…

غالبا برخی از روزها درگیری و فشارهای روانی از روزهای دیگر بیشترند، اگر فشارهای روانی هر روز بسیار بالا رود، احتمال اینکه این درگیری ها شما را از پا درآورند، زیاد است. درگیری های روزانه ممکن است در وضع جسمی و عاطفی افراد، اثر زیان بار به جای گذارند. کسانی که دارای عزت نفس بالا هستند و از نظام پشتیبانی اجتماعی خوبی برخوردارند، از درگیری های روزمره کمتر متأثر می شوند. بنابراین عزت نفس به شما کمک می کند تا آثار منفی درگیری های روزمره را بهتر تحمل کنید. از طریق بالا بردن احساس نظارت درونی و تأثیرگذاری و کارآمدی خود، می توانید عزت نفس خویش را تقویت کنید. علاوه بر این، پشتیبانی دیگران به کاهش آثار منفی ناملایمات روزمره کمک می کند.

باید توجه داشت که رویدادهای زندگی مشکل به حساب نمی آید، مگر اینکه ما آن را چنین ارزیابی کنیم. بنابراین باید ارزیابی اولیه را با واقع بینی انجام دهیم به گونه ای که فقط به مشکلات و تهدیدهای واقعی بپردازیم. همچنین وقتی که یکی از رویدادهای زندگی مشکل یا تهدید ارزیابی می شود در نتیجه موجب نگرانی می گردد. مقابله موفقیت آمیز موجب خواهد شد فشار روانی مهار و از شدت آن کاسته شود.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *