خانه / مطالب آموزشی / آنچه والدین پس از طلاق باید رعایت کنند. 2

آنچه والدین پس از طلاق باید رعایت کنند. 2

پدر و مادرهایی که ارتباط فعال با فرزندان خود دارند و احساسات آن ها را درک و به آن ها کمک می کنند تا مشکلات خود را حل کنند، فقط احتمال خوشبختی فرزندانشان را افزایش نمی دهند. آن ها ضمن تسهیل این روند، محیطی را به وجود می آورند که فرزندانشان بتوانند به راحتی مشکلات مهم خود را مطرح کنند. چنین والدینی این احتمال را کاهش می دهند که مشکلات حل نشده ی مربوط به طلاق، مشکلاتی را در آینده به وجود آورد. بنابراین فقط در صورتی که با فرزندانتان ارتباط موثری داشته باشید، می توانید خود و خانواده تان را از فشار درک اشتباه، منزوی بودن و دور شدن از یکدیگر نجات دهید.

برخی از رویدادهای مربوط به طلاق مانند مطلع کردن فرزندان از جدایی، اجتناب ناپذیرند. برخی دیگر مانند کمک کردن فرزند برای سازگار شدن با پدر و مادر، خواهر یا برادر ناتنی شاید ده ماه یا حتی ده سال طول بکشد و شاید هم هرگز پیش نیاید. فرزندان و والدین فرصت زیادی برای سازگار شدن با تغییرات و تطبیق دادن خود با واقعیت های تازه زندگی دارند. پیش آمدهای ناشی از طلاق به اندازه ای خارج از کنترل به نظر می رسند، که شاید فکر کنید تنها کار ممکن این است که منتظر بمانید و فقط امیدوار باشید. در حالی که والدین می توانند کارهایی در این راستا انجام دهند و این کارهای معدود که در توان و اختیار والدین است، در سازگاری سالم فرزندان با محیط نقش مهمی دارد.

با گوش دادن به فرزندانتان، اعتبار بخشیدن به او و حمایت از او، این امکان را برایش فرآهم می آورید تا با عزت نفس و اعتماد به نفس و حتی ایجاد شرایطی برای شاد بودن، از تجربه ی طلاق عبور کند. باید به فرزندانتان کمک کنید تا راه حلی برای مشکلاتشان بیابند یا به نتیجه ای برسند. در این صورت به آن ها کمک می کنید تا در مسیر زندگی به درستی پیش بروند.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *