خانه / مطالب آموزشی / برای کنترل نق زدن کودکان چه باید کرد؟ ۱

برای کنترل نق زدن کودکان چه باید کرد؟ ۱

فرزندان کم سن وسالی که نق می زنند، مشکلات خاصی برای پدر و مادر به وجود می آورند. نق زدن هیچ گونه ارتباط مستقیمی با سلامت جسمانی یا روانی کودک ندارد، اما این مسئله گاهی غیرقابل تحمل می شود. بسیاری از والدین نمی دانند در مقابل نق زدن فرزندانشان چه عکس العملی نشان دهند از طرفی، این مسئله را در حدی نمی بینند که به واکنش های جدی نیاز داشته باشد.

برای رویارویی با نق زدن فرزندانتان، نیازی به اقدامات شدید و قاطع نیست زیرا بسیاری از کودکان پس از گذشت زمان و بدون انجام برنامه ای منظم، نق زدن را قطع می کنند. با این وجود به کار بردن یک روش برنامه ریزی شده، تقریبا نتایج سریع تر و  مطلوب تری به همراه می آورد.

غالبا علت نق زدن در ابتدا نامعلوم و معمولا بدون اهمیت است. اما این عمل پس از آنکه آغاز شد،  به قدری ناخوشایند است که توجه همه را جلب می کند و همگان برای آرامش یا سکوت تسلیم کودکی می شوند که نق می زند. برای متوقف ساختن نق زدن کودک، شیوه ی مناسب تربیتی این است که هنگام این کار به او امتیاز ندهیم و راه بهتری را برای صحبت با دیگران به او بیاموزیم. دست برداشتن از نق زدن برای کودک نسبتا ساده است، این روش مستلزم تغییر رفتار پدر و مادر است که می توانید به راحتی نق زدن را به روش های مناسب تر ارتباطی تبدیل کنید.

هرگاه نق زدن برای ایجاد ارتباط بین والدین و کودک لازم باشد، کودک هرگز از آن دست بر نمی دارد. گاهی پدر و مادر به قدری مشغول اند یا به قدری به نق زدن کودک عادت کرده اند که تنها زمانی به کودک توجه می کنند که او نق بزند. این نکته بسیار مهم است که باید همواره به آنچه فرزند شما با لحن بدون نق زدن می گوید توجه کنید.

ادامه دارد…

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *