خانه / مطالب آموزشی / چرا آماده سازی و آموزش برای قبل از ازدواج اهمیت زیادی دارد؟

چرا آماده سازی و آموزش برای قبل از ازدواج اهمیت زیادی دارد؟

ایجاد یک رابطه ی پایدار و همراه با تعهد، یکی از مهم ترین پدیده ها در زندگی هر فرد است. ازدواج وظیفه و تعهدی برای تمام عمر است. با توجه به افزایش آمار طلاق، نیاز به آماده سازی و آموزش های قبل از ازدواج ضروری است. اگرچه بسیاری از زوج ها پیش از ازدواج، نیازی به آماده سازی خویش و آموزش احساس نمی کنند، اما دلایل زیادی وجود دارد که برای آماده سازی پیش از ازدواج باید وقت و انرژی گذاشته شود.

اکثر زوج ها در دوران نامزدی فکر می کنند که با عشق و عاطفه مسائل جزیی حل می شود. غالبا زوج ها ارتباط خود را خیلی عاشقانه آغاز می کنند اما در طول مسیر مشترک خود، پس از اینکه رویاهای بزرگ آنها، جای خود را به واقعیت های زندگی داد، به خاطر تندی ها و خشونت هایشان از یکدیگر فاصله می گیرند و از آن همه آرمان گرایی دور می شوند. بر همین اساس، متخصصان علم خانواده معتقدند که چیزهای دیگری به جز عشق نیز لازم است و عشق به تنهایی کافی نیست.

مهم ترین نکته ای که یک زوج پیش از ازدواج باید انجام دهد، آن است که فرآیند متفکرانه و جدی آماده سازی برای زندگی مشترک را پشت سر گذارند و چنین آماده سازی ظرف یک یا دو روز صورت نمی گیرد. دوره ی آماده سازی به زوج ها این فرصت را می دهد که نگاهی صادقانه و دقیق به ارتباطشان داشته باشند؛ آنها در این دوره تشویق می شوند که با یکدیگر درباره ی اهداف، نگرش ها، خانواده، کودکان، مسایل مالی، امیال و جاه طلبی ها، مسایل جنسی و نقش شان در جامعه بحث کنند.

بسیاری از طلاق ها و جدایی ها به این دلیل رخ می دهد که زوج ها برای ازدواج آماده نیستند و وقت خود را بیشتر صرف آماده سازی و چگونگی مراسم عروسی می کنند و وقت کمتری را برای برقراری ارتباط مناسب و شناخت یکدیگر اختصاص می دهند. اولویت اصلی در دوره آماده سازی آن است که به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کمک شود تا با اختلاف و چالش های اولیه ی زندگی، خود را بهتر انطباق دهند.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *