خانه / مطالب آموزشی / چگونه با اهمال کاری خود مقابله کنیم؟

چگونه با اهمال کاری خود مقابله کنیم؟

اهمال کاری نوعی اجتناب است و مستلزم این است که به خواست و اراده ی خود، شروع یا به سرانجام رساندن فعالیت مورد نظرتان را به تأخیر اندازید. ممکن است در زندگی تان یک یا دو مسئله ی بزرگ وجود داشته باشد که از آنها اجتناب می کنید و همچنین هرگونه تکلیف دشواری که حدس می زنید به شکست خواهد انجامید که معمولا به تعویق می اندازید یا از انجامش دوری می کنید. اجتناب ممکن است به راهبرد مقابله ی همیشگی شما در زندگی تبدیل شود؛ یعنی در رسیدگی به بسیاری از مسائل یا موقعیت ها امروز و فردا کنید و از انجام آنها اجتناب نمایید.

برای اینکه اهمال کاری و اجتناب های خود را شناسایی کنید، نخست باید بدانید که چرا به این رفتارها متوسل می شوید. بهتر است این موارد شناسایی شوند تا بتوانید با آنها مقابله کنید. وقتی دلایل اهمال کاری و شکل های اجتناب خود را شناسایی کنید می توانید با راهکارهای مناسب برای بهبود اقدام کنید.

علاوه بر این، برای چیرگی بر اهمال کاری و اجتناب نیاز است که هدف های کوتاه مدت برای خود تعیین کنید. در نظر داشته باشید که هدف ها ظرف یک یا چند روز قابل دستیابی باشد و مدت زمان آنها نباید بیشتر از یک هفته باشد. به این خاطر که اگر بسیار بزرگ یا زمان بر باشد، احتمال اهمال کاری بیشتر می شود.

افکار و باورهای منفی در اهمال کاری و اجتناب نقش دارند. افکار منفی و مأیوس کننده ای همچون؛ خیلی ضعیف ام، اصلا و ابدأ نمی توانم با این مسئله رو به رو شوم، تلاش کردن فایده ای ندارد، بعدأ سعی می کنم کاری کنم… الگوهای اجتناب را نیرومند خواهد کرد. به خود یادآور شوید که در گذشته، مقابله ی موفقیت آمیزی با مشکلات داشته اید. چنین اقدامی موجب می شود با مسائلی که در حال حاضر از آنها اجتناب می کنید، رویارو شوید.

برای آنکه تشویق شوید تا پاسخ های مقابله ای درست را به کار گیرید، یکی از بهترین راه ها این است که آنها را با موردی رضایت بخش همراه کنید. بنابراین وقتی رفتار صحیح مقابله با اهمال کاری را انجام می دهید به خود جایزه دهید.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *