خانه / مطالب آموزشی / چگونه زندگی خود را پس از طلاق بازسازی کنیم؟

چگونه زندگی خود را پس از طلاق بازسازی کنیم؟

برای بسیاری از افراد، زندگی پس از طلاق مانند ظرف شکسته ای است که فرد برای ادامه باید بتواند اجزای شکسته ی آن را جمع آوری کند. در این دوره شخص غالبا احساسات عمیق عاطفی مانند یأس، ناامیدی، انتقام و درماندگی را تجربه می کند. طی کردن مراحل عاطفی بعد از طلاق بسیار دشوار است. فرد ابتدا واقعیت را انکار می کند که در نتیجه منزوی می شود. بهبود عاطفی بعد از طلاق حداقل یک سال طول می کشد و حتی عده ای به زمان بیشتری نیاز دارند.

جدایی ترس های زیادی را ایجاد می کند که بزرگ ترین آن ها، ترس از آینده ای نامعلوم است. باید توجه داشت که ترس بخشی طبیعی از وجود همه ی ما است که ما را از پذیرفتن خطر باز می دارد. بهترین راه غلبه بر ترس این است که ابتدا ترس های خود را کشف کنید و تلاش کنید که بر آن ها غلبه کنید.

وقتی روابط عاطفی خاتمه می یابد، فرد فوق العاده احساس تنهایی می کند. تنهایی رنج آور است اما این رنج به شما می گوید که چیزهای مهمی برای یاد گرفتن وجود دارد. تنهایی قدرت التیام بخش و ترمیم کننده ای دارد که به شخص اجازه می دهد نگاهی به درون خود بیاندازد و بیاندیشد و وقتی تنها بودن را بپذیرید و به دیگران وابسته نباشید، قدم بزرگی برای رسیدن به استقلال برداشته اید.

غم و اندوه بخش مهمی از دوره ی بازسازی است. هرگاه در عشقی شکست می خورید یا رابطه ای از بین می رود، طبیعی است غمگین شوید. غم و اندوه دوره ای دارد که باید طی شود. آگاهی از اینکه دیگران نیز با همین احساسات رو به رو می شوند شما را از طبیعی بودن این جریان مطمئن می سازد.

از آنجا که فرد بعد از طلاق با دوره ای سخت و شکننده رو به رو می شود، حتما باید دوستانی باشند که به شما کمک کنند تا بر رنج های عاطفی خود غلبه کنید. مطلب مهمی که باید به آن توجه شود این است که در دوران بازسازی، به ازدواج مجدد فکر نکنید زیرا درگیری عاطفی بی موقع موجب می شود که آثار منفی روابط گذشته را وارد رابطه جدید خود کنید و احتمالا دوباره همان مشکلات تکرار شود.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *