خانه / مطالب آموزشی / چگونه از غمگینی رها شویم؟ 2

چگونه از غمگینی رها شویم؟ 2

4ـ با دیگران ارتباط برقرار کنید.

وقتی احساس افسردگی می کنید از اجتماع دوری می کنید و اغلب احساس تنهایی دارید. همچنین هنگامی که در کنار دیگران هستید، معذب اید و احساس ناخوشایندی دارید. روابط، عامل مهمی برای بقای انسان هاست. افسردگی می تواند میل و توانایی شما را برای برقراری ارتباط با دیگران کاهش دهد. روان شناسان بالینی معتقدند که بهبود روابط، مهم ترین راه برای رهایی از افسردگی است، حتی درمانی تحت عنوان روان درمانیِ بین فردی وجود دارد که تمرکزش منحصرا بر روابط است.

برقراری روابط اجتماعی ممکن است بسیار دشوار به نظر برسد خصوصا اگر فرد درون گرایی باشید یا علاوه بر افسردگی در حال مقابله با اضطراب اجتماعی نیز باشید. بهتر است پا پیش بگذارید و از اعضای خانواده و آشنایان درخواست کنید که فعالیتی را با شما انجام دهند. می توانید یک یا دو نفر از دوستان صمیمی خود را انتخاب کنید و ابتدا با آنها ارتباط اجتماعی برقرار نمایید؛ یک فعالیت اجتماعی که مختصر و کوتاه است مانند قدم زدن در پارک. نیاز است زمانی برای برقراری ارتباط اجتماعی پیش قدم شوید که حالت خلقی شما مثبت تر است و سپس رفته رفته تلاش کنید تا مواقعی که حالت خُلقی تان افسرده تر است، به آن جامه ی عمل بپوشانید.

5ـ فعال شوید و سالم زندگی کنید.

اغلب افراد در خانه و محل کار، ساعت ها جلوی صفحه ی نمایشگر می نشینند، در وعده های اصلی و میان وعده ها غذاهای پر کالری می خورند و به دلیل زندگی پر استرس بسیار کم می خوابند. شواهد علمی معتبری وجود دارد مبنی بر اینکهبی تحرکی، تغذیه ی نامناسب و کم خوابی بر بهزیستی جسم و روان تاثیرهای نامطلوبی بر جای می گذارند. بنابراین ورزش، تغذیه ی نامناسب و خواب مناسب می توانند حالت های خُلقی ما را بهبود بخشند.

شواهد علمی محکمی وجود دارد دال بر اینکه ورزش با شدت  کم تا زیاد، راهبرد قدرتمندی برای بهبود خُلق است. همچنین نشان داده شده که فعالیت بدنی علایم افسردگی را به طور چشمگیری کاهش داده است. علاوه بر این نوعی ارتباط قوی بین خواب ناکافی و افسردگی وجود دارد مشکلات مربوط به خواب نیز جزو نشانه های افسردگی است و در بروز آن نقش دارد. به برنامه ی غذایی روزانه ی خود نیز توجه کنید. بهتر است مزد متخصص تغذیه بروید تا برنامه ی غذایی مناسبی را برای خود تدارک ببینید؛ برنامه ای که سالم زیستن را ارتقا دهد.

اجرای چنین برنامه هایی می تواند اثری اساسی در حالت خُلقی شما داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *