خانه / دسته‌بندی نشده / روش مبارزه با هیجانات منفی و غمگینی

روش مبارزه با هیجانات منفی و غمگینی

تحلیل بیش از حد فکر کردن یعنی تلاش فراوان برای مسائل،موقعیت،یا حالت هیجانی فعلی ممکن است بجای آنکه خلق منفی را بهبود بخشد،بر وخامتش می افزاید.

بسیاری از افراد افکار و احساساتشان را خیلی ارزیابی می نمایند تا دریابند که چرا احساس غمگینی شدیدی میکنند ولی نشخوار فکری و نگرانی فقط خلق منفی را شدید تر میکند.در گذر زمان متوجه خواهیم شد  برای رهایی از غمگینی و اضطراب نباید از سرکوب فکری و هیجانات استفاده کرد. در اجتناب موقعیتی فرد تلاش میکند از موقعیت هایی که احساسات ناخواسته و ناخوشایندی که به همراه دارد اجتناب کند. و افراد برای اجتناب از موقعیت های اضطراب ساز و غمگین ساز ممکن است دست به دوری گزینی بزند. بعنوان مثال:ممکن است از تعامل با همکار سرزنشگری که غر غرهایش خلق شمارو پایین می آورد  اجتناب کنید یا طرف قبض هایتان نروید چون از وضعیت مالی خود ناامید هستید.پس افکار اثر زیادی در احساسات

می گذارند،هنگامی که غمگین هستیم معمولا به یاده شکست،ناامیدی،بی ارزشی خود می افتیم.

در نتیجه آنچه ضرورت دارد یاد بگیرید آن است که روشهایی مانند:رویارویی موقعیتی و مساله گشایی در کاهش هیجانات منفی(اضطراب و افسردگی)موثر واقع می شود

تصور کنید به این دلیل احساس غمگینی میکنید که با نامزد خود بحث تان شده است.راه برد مناسب برای مقابله با این تعارض آن است که نزد نامزد خود بروید و با مهارت های شفقت،گوش دادن با دقت و مساله گشایی موثر سعی کنید آن را حل کنید.

توجه داشته باشید که اجتناب(از بحثهای زناشویی،مشکلات خانوادگی و….)هنگامی که به عادت تبدیل می شود و سعی در حل نمودن آن نمی کنید رفته رفته مشکلات شمارو عمیق تر می کند .

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

اضطراب

اضطراب ترس است،ادراک و پریشانی است، ناراحتی است که وقتی می بینیم امنیت فردیمان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *