خانه / مطالب آموزشی / درمان افسردگی و اختلال خواب با نوروفیدبک

درمان افسردگی و اختلال خواب با نوروفیدبک

افسردگی و اختلال خواب

http://mehrbabol.ir/2018/08/18/581/

 

اگر شما دچار افسردگی بالینی باشید ،ممکن است مشکلاتی در به خواب رفتن داشته باشید.این یک دلیل دارد .بی تردید بین عدم خواب کافی و افسردگی رابطه ای وجود دارد. در حقیقت ،یکی از علایم شایع افسردگی بیخوابی یا عدم توانایی در خوابیدن است. این بدان معنا نیست که بیخوابی یا دیگر مشکلات خواب فقط توسط  افسردگی بوجود می ایند.بیخوابی،شایع ترین اختلال خواب در آمریکا است که یک سوم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد .زنان بیشتر از مردان  از بیخوابی رنج می برند و با بالا رفتن سن بیخوابی شیوع بیشتری  پیدا می کند.

اغلب کارشناسان متفق القول هستند که بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب شبانه نیاز دارند.اما حتی وقتی پای افسردگی در میان نباشد افراد بطور متوسط فقط 6 تا9 ساعت می خوابند. وقتی افسردگی هم اضافه می شود ،مشکلات خواب پیچیده تر می شود.

ارتباط بین اختلالات خواب و افسردگی

عدم توانایی در خوابیدن یکی از علایم کلیدی ابتلا به افسردگی بالینی است.یک نشانه دیگر این بیماری خوابیدن بیش از حد یا پر خوابی است.

یک اختلال در خواب به خودی  خود منجر به افسردگی نمی شود، اما کمبود خواب قطعا تاثیر دارد. کمبود خواب بوجود آمده در اثر یک بیماری  یا مشکل شخصی دیگر می تواند افسردگی را تشدید کند .یک عدم توانایی در خواب به مدت طولانی،هم نشانه مهمی از ابتلای احتمالی به افسردگی است.استفاده از نوروفیدبک در درمان افسردگی و اختلال خواب به افراد مبتلا کمک می کند.

 

نوروتراپیست:زهره جهانی

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *