خانه / مطالب آموزشی / کاربرد نوروفیدبک در اضطراب وافسردگی

کاربرد نوروفیدبک در اضطراب وافسردگی

http://mehrbabol.ir/2018/08/18/581

اضطراب:

بسیاری از متخصصان بکارگیری نوروفیدبک به منظور درمان اضطراب را یکی از عمده ترین موارد و زمینه های استفاده از نوروفید بک می دانند .اکثر انها معتقدند اضطراب یکی از اولین مواردی بود که به نووفیدبک پاسخ داد نتایج پژوهشی نشان میدهد که در حدود 80-90% از بیماران اضطرابی با این روش بهبود یافته اند.

 

افسردگی:

در مورد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی که هیچ درمانی برای آنها کارساز نبوده نوروفیدبک در اغلب موارد بهبود دهنده بوده است. در برخی از کشور ها یکی از بهترین و معمول ترین درمان ها برای افسرده خویی (افسردگی خفیفی که بیش از 2 سال دوام دارد اما زندگی فرد را مختل نمی کند)نوروفیدبک است.

در نقشه مغزی افراد افسرده نشانه های مختلفی دیده می شود که بعضی از انها عبارتند از:افزایش یا کاهش فوق العاده در فعالیت امواج بتا و آلفا در سراسر یا بخشی از مغز،کاهش یا افزایش موج دلتا ،کاهش یا افزایش غیر طبیعی کوهرنس و … استفاده از نوروفیدبک منجر به انجام  اصلاحات در الگوی امواج مغزی افراد افسرده میگردد .

نوروفیدبک ساز و کار اصلی که مغز به آن وسیله برانگیختگی فیزیولوژیک را کنترل می کند تحت کنترل در آورده و مکانیزم برانگیختگی را طبیعی می سازد .این روش صرفنظر از علت افسردگی اثربخش است در طی درمان مراجع لازم است استفاده از داروهای ضد افسردگی یا محرک را کاهش دهد که به هر حال باید از نظر دوز دارو در طی درمان تحت نظر متخصص باشد.

 

نوروتراپیست:زهره جهانی

مطلب پیشنهادی

ارج گذاشتن به تلاش ها و پیشرفت ها

ارج گذاشتن به موفقیت نوجوان ها کار دشواری نیست.اما باید توجه داشت که موفقیت همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *