خانه / دسته‌بندی نشده / حمله خواب یا نارکولپسی

حمله خواب یا نارکولپسی

فرد مبتلا به نارکولپسی ممکن است به طور ناگهانی به خواب برود و یا کنترل کارکرد عضلاتش را در حین غذاخوردن، رانندگی و یا در حین راه رفتن در خیابان از دست بدهد.

 

علائم نارکولپسی عبارتند از:

1- احساس خواب آلودگی مفرط در طی روز

این علامت اصلی است. برای این تشخیص باید حداقل سه ماه این علامت را داشته باشید. هنگام خستگی کمی احساس خواب آلودگی طبیعی است، برای مثال در حالی که بعد از ظهر روی مبل راحتی نشسته و تلویزیون نگاه می کنید.

 

با این وجود، اگر نارکولپسی دارید، اغلب اوقات احساس خواب آلودگی می کنید. این خواب آلودگی شدید است و اغلب در شرایطی اتفاق می افتد که فعالیت بالایی دارید، برای مثال، در زمان رانندگی، صحبت کردن یا غذا خوردن.

 

شما ممکن است حملات خواب داشته و بدون هشداری خوابتان ببرد. این حملات خواب یا چرت زدن ها ممکن است چندین بار در طی روز اتفاق بیفتند و از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشند. وقتی بیدار می شوید معمولا احساس سرحالی می کنید، اما دوباره خیلی زود خواب آلود می شوید.

 

2- کاتاپلکسی

حدودا 7 مورد از 10 مورد افراد مبتلا به نارکولپسی، کاتاپلکسی نیز دارند. در کاتاپلکسی ناگهان قدرت و کنترل برخی عضلات خود را در بیداری از دست می دهید، برای مثال سرتان ناگهان به پایین می افتد، زانوهایتان شل می شود، چیزی که در دست دارید می افتد یا در موارد شدید، ناگهان به زمین می خورید.

مطلب پیشنهادی

اضطراب

اضطراب ترس است،ادراک و پریشانی است، ناراحتی است که وقتی می بینیم امنیت فردیمان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *